17 Ocak 2012 Salı

e-Ticarette Satış Ekibi

İlki 24 Aralık, ikincisi 12 Ocak tarihinde yapılan GelirOrtakları etkinliklerinden sonra, affiliate marketing (gelir ortaklığı) sanırım birçok pazarlama uzman ve yöntecisinin aklında asılı kaldı.

İlk organizasyonun panelinde; ben de konuşmacı olarak yer almıştım. (Point Hotel – The Game’de yapılmış olmasına rağmen hiç oyun oynayamamış olsam da; Türkiye’nin kaliteli içerik üreten, önemli sitelerinin sahipleri ile tanışmak ve zaman geçirmek çok keyifliydi.)

Panelde, yeni bir dikey e-ticaret sitesinin affiliate’e nasıl yaklaştığını anlatmaya çalıştım. Sonradan aklıma gelenler ve panelde konuştuklarımızı özellikle girişimcilere faydalı olmasını temenni ederek, burada da paylaşmak isterim.


• Tıpkı marketlerde olduğu gibi, İnternet’te de bütün markalar “raflarda.” Affiliate ile amacımız aslında, “raf anlaşması yapmak.” Ama unutulmamalı ki, her müşterinin sepetine ürün bile atsalar; müşteri kasaya geldiğinde o ürünü kasanın dibinde bırakır. Yani, eğer ürününüz ve siteniz cazip değilse, sizin için kim ne yaparsa yapsın malınızı satamazsınız.

• Sizin için tıklama maliyetlerini ödeyen ve sadece satış üzerinden kâr payı isteyen bir ekip ile karşı karşıyasınız. Eksi ile masaya oturan kişilerin, başka seçenekleri de olduğunu unutmamalısınız. Yan masada daha iyi bir oyun dönüyorsa, masadakileri tutmak o kadar da kolay olmayabilir. Yani, hedeflediğiniz dönüşüm (conversion) türüne uygun bir teklif ile çalışmayı kabul etmelisiniz.

Peki pazarlama tarafı? Pazarlamada karar vericilerin, “dark side”a adım atar gibi hissetmemeleri için affiliate network’ler ve siteler nelere dikkat etmeli?

• Başlangıçta karar verilen kanalların dışına çıkmamalılar. Yani, ben şirket içinde AdWords hesabı yönetiyorsam, çalışma şartlarında AdWords kullanılmamasını belirttiysem, keyword’lerime teklif veren affiliate’e inancım kalmaz.

• Affiliate’ler, markayı yönlendirecek insight’lara sahip olduklarını unutmamalı. Potansiyel müşterilerle birinci dereceden temasta olan onlar. Trend ve beklentilere dair insight’ları markalar ile paylaşmaları, affiliate – marka – müşteri için üç yönlü fayda sağlayacaktır.

Son olarak, insanların satış görevlilerinden yardım almaya alışık olduğu unutulmamalı. Birçok insan için e-ticaret hâlen yeni bir kavram. Panelde de belirttiğim gibi affiliate aslında satış ekibidir ve müşterinin dilinden en iyi satış görevlileri anlar.

Bu arada kısaca Türkiye’deki affiliate network’lerden bahsetmekte fayda var. Bildiğim kadarıyla Türkiye’nin en eski affiliate network’ü GelirOrtakları’na ait. Zanox da, Avrupa’da yüksek bilinirliğe sahip ve bu yıl Türkiye lansmanını yapan diğer bir network. Ayrıca MaxGelir, AdTriplex ve ReklamStore da, markaların affiliate pazarlaması için başvurabilecekleri network’ler. Belirtmediğim başka network’ler varsa bilmek isterim, lütfen yorumlarda paylaşın.

5 yorum:

futbolig dedi ki...

Blueglobal international turkce yayınları yok ama clickmerkez de reklam verenler icin ... bu arada yazınız guzel olmus devamını dort gozle bekliyorum :)

Dijitalist dedi ki...

Kıymetli bilgi ve yorumlar için teşekkürler :)

Hendek Haber dedi ki...

Çok güzel bir incelemede bulunmuşsunuz iyi ve kötü affiliate network şirketleri bir birleriyle çekişme içersindeler, kimini denemeden anlıyamıyorsunuz, denemeye kalktığınızdada çok geç ola biliyor. Köklü ve güvenilir şirket imajı güden ve süreçi olan şirketlerle çalışılmasını öneririz.

Yazınız bu konuda yol göstermekte ayrıca e-ticaret e çok güzel değinmişsiniz. Kutlar ve başarılar dilerim

Dijitalist dedi ki...

Teşekkür ederim H.H.

Hakan YALÇIN dedi ki...

” satış ayrı bir iştir, neyin sattığını bilmek ayrı bir iştir, neyin sattığını bilen kişiyi bulmak ayrı bir
iştir, satışı tetikleyen unsurları bilmek bütünleşik bir iştir, unsurların her birinin uzmanlar tarafından
yönetilmesi maliyetli ama doğru iştir, otomasyon ortaya çıkarmak sürekliliği ısıtır, otomasyon zor iştir,
amatörlük sıcak bir yatak gibidir , profosyonellik sadece ilk 5sn de sıcak olan yatak gibidir , bu plandır,
plan sonsuzdur, iş planı aranır , hep rakamlar sorulur, pozitif geri dönüşler kuru gürültü sanılır, omurga ;
arz ettiğin hizmete gelen teşekkürlerin yayılma katsayısı kadar güçlüdür. ( nokta ) sonsuzdur , nokta sonsuz
değildir, fırtına sonsuzdur, Maslow ‘ un teorisidir , ihtiyaçlar hiyerarşisi , zannımca bilmek doğru
iştir, değişkendir , görecelelik hep vardır değişmeyen tek şey de değişimin ta kendisdir , bunlar da dahil
tüm genellemeler yanlıştır. ” 20.01.2012 H. YALÇIN