20 Ekim 2011 Perşembe

Webrazzi Summit’i Kaçıranlara

Katılamayanlar için Webrazzi Summit’ten notlar...

Girişimcilik, e-ticaret, sosyal medya, mobil trendleri ve ölçümleme konuları hakkında çok sayıda oturum yapıldı.



• İlk konuşmayı Nokta’dan Tümay Asena yaptı. Sunumu, “Mobil web oluşacak ve İnternet’in hakimi olacak,” diye özetlenebilir.

• ComScore’dan Mike Read ile devam edildi. Türkiye sosyal medya üyelik sıralamasını paylaştı. Facebook, Twitter, Windows Live Profile, Ekşi Sözlük diye devam eden listede MSN'i görenler şaşırdı. Bence İnternet’teki herkesin hedef kitle olduğunu düşünmek yanlış. MSN üyelerinin dönüşüm için pek uygun olmadığı aşikar. Ama bu, kalabalık olamayacakları anlamına da gelmez.

• Hanzade Doğan, yatırıma ihtiyaçları olmadığını ama birgün halka arz edilme olasılıklarının da bulunduğunu söyledi. Bildiğim kadarıyla Türkiye’de halka arz edilmiş bir İnternet şirketi henüz yok. Ama ilk şirketin, yoğun bir ilgiyle karşılaşacağına inanıyorum.

• Sina Afra, Markafoni’nin dikey e-ticaret sitelerinde büyüme stratejisinden ve Markafoni ismiyle gelişen ülkelere yayılmaya başladığından söz etti. Birkaç private shopping sitesinin daha açılmasıyla, satılacak ürün bulma sıkıntısı yaşanabileceğini belirtti. Dönüşüm performansına göre online mecrayı değerlendirdiğinde sırasıyla; davetiye, Google, affiliate ve Facebook’tan verim alındığını anlattı.

Sanırım en ilgi çeken konu televizyon reklamlarıydı. Zizigo ve Markafoni’nin farklı amaçlarla televizyon reklamı yaptığını, ama her ikisinden de iyi dönüşüm alındığını söyledi. Bu durum Limango ve MorHipo’yu da tetiklediği için mutluyum. E-ticaret ve private shopping sitelerinin televizyon reklamları olması, Türkiye için umut verici.

TinyPay.me’nin kurucularından Richard Straver, son zamanlarda gördüğüm en akıcı sunumu yaptı.“60 saniyede nasıl ürün satarsın?” konulu sunumunda, TinyPay.me’nin hikayesini anlattı.

Satmak istediğiniz ürünü yüklüyorsunuz ve gerisini TinyPay.me hallediyor. Kullanıcıya özel dükkan, blog/site entegrasyonu, SEO ve SEM, sosyal medya entegrasyonu, API ile çeşitli sitelerde paylaşım gibi çalışmalar yapıyorlar. Daha detaylı inceleyeceğim, sunumun olumlu etkisinde kalmış olabilirim.

• Yandex ise, Google’ın uzun süredir yapması beklenen Street View’ü hazırladığını açıkladı. Eski bir Googler olarak, bugün Google'ı dinlemek isterdim tabii ki. Ama Yandex'in Türkiye'ye yaptığı yatırımlar da göz dolduruyor.

• Katıldığım son oturum ise, SocialBakers’tan Jan Rezab’ın sunumuydu. Türkiye’de markaların fan sayılarının artış hızının Dünya’da bir numara olduğunu söyledi. Bence markalar, Türklerin kıymetini bilmeli. Sevgisini bu kadar yansıtan bir millet daha yok demek ki.

Özetle...

Facebook oturumları dışında da, Facebook odaklı konuşuldu. Google’dan ve mobilde Android’den neredeyse hiç bahsedilmedi.

Bu yıl, başka ülkelerden gelen kişi sayısı belirgin ölçüde artmıştı, Türkiye kıpır kıpır ve herkesin gözü belli ki burada.

Hiç yorum yok: